HÄR SKRIVER JAG OM VIRKNING, MIN FAMILJ OCH LIVET I ALLMÄNHET

söndag 21 februari 2010

All you need is love :)

Vilken underbar helg det har varit! Jag hade turen att kunna umgås ända från fredag tills idag med min älskling. Jag blir bara mer och mer kär i honom hela tiden. Det ska bli hur mysigt som helst att flytta ihop om några veckor. Jag ser fram emot ett riktigt vardagsliv tillsammans, inte bara intensivdejter under helgerna.

Ibland tror jag knappt det är sant, sån tur jag haft som har ett förhållande med just min älskling. Vi hade känt varandra i några år, innan vi blev tillsammans, och jag har alltid varit intresserad och attraherad av honom. Men det är svårt som fan att våga göra något åt saken när det handlar om en person man verkligen respekterar. Det låter sjukt, jag vet, men jag har annars haft en ovana att inleda förhållanden med män som jag egentligen inte vill ha. Det är väl nåt sånt där dumt, psykologiskt skit, om att jag inte trott jag förtjänat bättre, eller nåt. Hur som helst så är jag nu tacksam och lycklig över att få vara tillsammans med mitt livs kärlek. Det är inte alls svårt för mig att föreställa sig oss bli gamla tillsammans. Det känns som ett bra tecken, om jag nu skulle behöva ett sådant :) Att jag överhuvudtaget inte fått panik och dragit efter så här lång tid, är något mycket ovanligt. Att jag ska flytta ihop med någon är något jag aldrig hade trott att jag skulle vilja eller klara av. Men här är jag nu, idag, villig att dela hela mitt liv, inklusive tillhörande förväntningar och drömmar, med den bästa mannen jag någonsin haft turen att träffa.

Nog med kärleksförklaringar nu, jag börjar känna mig lite sockerchockig :D Det kan i och för sig bero på att min söta vän Sara bakade muffins åt mig tidigare ikväll. Jag åt upp nästan hela laddningen. Hon är fin hon, den där Sara :D

Nu ska jag ta och varva ner lite efter dagen som gått. Imorgon börjar C-uppsatskursen. Jag ser jättemycket fram emot att få börja arbeta med den. Jag har haft turen att få en helt fantastisk uppsatspartner, min vän Gunilla. Det kan inte bli annat än succé när vi två jobbar ihop :) Dessutom är hon den smartaste och flitigaste av mina kurskamrater, plus att hon är otroligt organiserad av sig. Jag hoppas på att bli lite smittad av hennes goda egenskaper under den här kursen :)

Nu ska jag lyssna på lite avslappningsmusik med naturljud. Skönt för att komma ner i varv och i balans. Sedan blir det nog ett och annat varv virkning :D

1 kommentar:

  1. Cheeeeez vännen! Jag blir alldeles krullig i tårna av att läsa din blogg idag. Alla fina ord om S och sen alla snälla ord om mig på det *rodnar lite där jag sitter*! Vi ses i morgon! Kram, kram!

    SvaraRadera