HÄR SKRIVER JAG OM VIRKNING, MIN FAMILJ OCH LIVET I ALLMÄNHET

lördag 6 februari 2010

Det där med relationer

Ah, jag fick redan lust att skriva nästa inlägg. Det var nog för att jag ställde in mig på att gå till sängs. Då brukar saker och ting dyka upp i huvudet. Vanligtvis skulle jag göra nån avslappningsövning för att varva ner till sömnläge, men nu har jag ju en blogg att skriva i istället!!! :D

Jag började fundera lite på det här med relationer. Inte för att jag egentligen behöver jämförelser för att uppskatta min pojkvän, men ibland blir man bara så förfärad när man bevittnar andra människors hemskheter, att en extra dos tacksamhet och kärlek strömmar ut i kroppen när man tänker på sitt eget fina förhållande. Snart blir blir vi sambos dessutom. Fast jag ogillar ordet "sambo". Låter klumpigt på nåt vis. Men sambo blir jag oavsett min inställning till ordet i sig. Först ska vi bo tillsammans ett tag i min mini-etta. Kan ju bli intressant. Inte för att jag är orolig över själva sällskapet, men alla grejer! Hur ska vi få plats? Bara hans dator är ju större än mitt köksbord... Men hellre bor jag trångt ett tag och väntar in den ultimata gemensamma lägenheten. Dessutom får jag väl tänka på de ekonomiska fördelarna också. Blir ju billigt att dela på min hyra under en tid. Vi kanske till och med kommer att ha råd att köpa en möbel eller två när det är dags för en större lägenhet! :)

Jag håller på att virka en sak till min älskling. Sedan jag började virka amigurumis har han undrat när han ska få någon, eftersom jag ger bort färdigvirkade amisar till alla andra i min närhet. Grejen är att jag tills nyligen inte hade hittat nåt som jag ansåg passade honom. Jag ville att det skulle vara på pricken liksom. Men häromdagen hittade jag ett jättefint mönster hos http://countingclocks.blogspot.com som dessutom duktiga Cissi (http://amigurumipasvenska.blogspot.com) översatt till svenska. Jag hoppas att min färdiga ami blir lika fin som deras :)

Nä men nu är det nog ändå dags att gå till sängs. Iris och Emil ser mycket gosesugna ut och vem är jag att neka mina kissemissar lite kärlek?

Natti natt för nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar