HÄR SKRIVER JAG OM VIRKNING, MIN FAMILJ OCH LIVET I ALLMÄNHET

tisdag 19 oktober 2010

Babyvantar med tillhörande mössa

Så här blev babyvantarna:



Grundreceptet fann jag hos Carinas Virkning. Jag gjorde några små ändringar, men jag tycker absolut att mina vantar blev ganska lika Carinas :)



Jag virkade en mössa också. Den var dock svår att fota på ett bra sätt (bra ursäkt för hur den ser ut hehe...)




Det var knepigt med mösstorleken eftersom jag inte har någon aning om hur stora/små babyhuvuden är. Jag hittade en keramikskål i köksskåpet som fick tjäna som modell under virkningens gång. Nu får man hoppas att ungen kommer ut med en perfekt skålformad skalle :D Jag kommer nog att virka en blomma senare också, att fästa på mössan.

Hur som helst var det ett mycket roligt och tillfredsställande projekt. Babygrejer är ju så små och tar därför inte så mycket tid i anspråk = perfekt för otåliga mig.

2 kommentarer:

  1. Åh så söta!! Gillar dina färgval :)
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Gud villka underbart söta vantar!!!
    du är så duktig angela!!

    hur går det med allt, tänker på dig ska du veta :).
    läste ett tidigare inlägg när du varit och köpt babykläder...och du bäbisen bryr sig inte om ifall ni har krasslig ekonomi!!!
    vi köper massor av fina kläder begagnat och det funkar hur fint som hellst...man behöver inte vara rik för att ha barn...eller ja rik på KÄRLEK då kanske :)för det är det enda bäbisen kommer att bry sig om.
    så va inte deppad över det!!
    stor kram till dig vännen!!
    // Petra

    SvaraRadera