HÄR SKRIVER JAG OM VIRKNING, MIN FAMILJ OCH LIVET I ALLMÄNHET

söndag 14 februari 2010

Slöseri, slapphet och sömnbrist (men med hopp om ljusare tider)

Har fått nån konstig sömnrubbning igen. Jag försöker med alla tricks jag känner till. Avslappning när jag ska sova och upplyftande positiva tankar när jag ska vara vaken. Mindfulnessövningar i oändlighet. Är dock bara trött trött trött. Jag får inget vettigt gjort heller. Eller jo, ibland får jag ihop lite energi till att läsa en artikel till nåt seminarium eller skriva ihop reflektioner kring gud-vet-vad-skolgrejs.

Men det finns ju en aktivitet som alltid lugnar ner mig utan att jag för den skull kraschar. Kära underbara virkningen. Jag har börjat med min mammas födelsedagspresent. Hon fyller år först i slutet av mars, men det passade bra att börja med projektet nu när jag behöver lura hjärnan lite. Mamma har önskat sig tre små nallar, en pojknalle och två flicknallar, som ska symbolisera mig och mina syskon. Det är dock inte det hon kommer att få :D

Jag var en dålig flickvän idag. Jag ställde in dejten med min älskling för att jag slarvat bort tiden jag skulle ha pluggat på. Inget var gjort som skulle vara klart. Min älskling är dock en fining som inte blir sur för sånt. Han hade dessutom en massa plugg att ta igen han också, vilket gjorde att jag kände mig mindre skyldig. Vi ska ses en sväng i morgon istället. I går (eller i fredags, med tanke på att klockan är nästan fyra på morgonen när jag skriver det här) hade vi en jätteunderbar dag tillsammans. Vi vaknade tillsammans och tog det lugnt och myste. Sen gick vi ut i den strålande vintersolen , ner till Nydalasjön. Vackert. Vi gick omkring ute på isen. Vi stod stilla och lyssnade på fåglarna. Bara njöt. Lite mindfulness i naturlig form.

Men för att återgå till det "dåliga" med mig; jag fick en Alla Hjärtans Dag-slant av min faster. Jag hade tänkt köpa mat för pengarna, men hittade ett par stövlar och ett par jeans istället. Var billiga dock, så jag kunde ha känt mig ännu sämre.

Trist att prova byxor. Jag har gått upp i vikt under hösten och växt ur mina kläder. Smart nog tänkte jag att jag skulle ta och testa graviditetsbyxor på H&M, eftersom det ju då borde finnas gott om plats för min frodighet. Humöret dalade rätt rejält när till och med gravidjeansen var för små... Vad tusan ska jag då ha för byxor om jag faktiskt skulle bli gravid?!

Jag tycker om att träna. Speciellt att springa i skogen. Gott för både kropp och själ. Dock har jag varit helt inaktiv fysiskt sett under höstterminen, vilket gjort att jag inte tyckt att jag kan köra för hårt med träningen nu när jag har tid igen. Dock så blir jag lätt uttråkad av de flesta grejer man kan göra på gymmet. Spinning, body pump osv är så himla tråkigt att det känns som att tiden går dubbelt så långsamt. Därför provade jag för ett par veckor sedan Afro Power Dance. Herregud vad roligt det var! Jag kunde inte tro att tiden hade gått överhuvudtaget när passet var till ända. Slutkörd blev jag av dansandet också. Underbart! Perfekt för att få igång kroppen tills jag känner mig redo för löpning ingen.

Livet känns faktiskt överlag fint och ljust just nu. Inget kan egentligen rå på mig, även om lilla surkärringen i mig tittar fram då och då när jag är trött. Jag har mycket att se fram emot och det mesta flyter på riktigt bra, både privat och i skolan och på jobbet.

Nu ska jag bara virka en liten liten stund till och sen testa sängen igen :)

1 kommentar:

  1. Men lilla älskade vännen, inte räckte väl pengarna till både stövlar och jeans, väl???

    Frodig eller icke frodig så är du världens finaste brorsdotter (finns 3, men du är en av dem). Egentligen skulle jag kunna skriva (säga): Brorsdotter = Dotter.
    Älskar dig! / Din faster

    SvaraRadera