HÄR SKRIVER JAG OM VIRKNING, MIN FAMILJ OCH LIVET I ALLMÄNHET

tisdag 2 mars 2010

Första frihandsvirkningen :)

Nu har jag gjort min första frihandsvirkade amigurumi. Det blev en Hello Kitty till min vän Sara, som varit ett Hello Kitty-fan sedan urminnes tider. Kittyn blev väldans sned och vind eftersom jag inte skrev upp hur jag skulle göra innan, utan bara körde på allt eftersom, men jag tycker ändå att hon ser ut som det hon ska se ut som :) Jag har Mia Bengtssons bok "Virka Amigurumi" att tacka för allt. Jag kunde inte virka alls innan jag fick boken i julklapp av min faster, och Mias bok lär en att göra väldigt användbara grunddelar som man snabbt lär sig utantill. Jag läste i hennes blogg att det kanske skulle följa med en liten mönsterskaparskola i hennes nästa bok. Det vore hur kul som helst. Då kanske jag fattar hur man egentligen ska gå till väga :D


Emil myser med Kittyn.




Jag fäste en karbinhake i Kittyn så att Sara kan hänga den på väskan eller nåt. Om hon nu vill visa upp den offentligt vill säga... :D



Jag lade Hello Kitty i Saras brevlåda och sms:ade att Sara skulle kolla lådan i morgon. Så jag hoppas att Kittyn blir funnen där imorgon bitti innan brevbäraren kommer. Annars kanske hon bli mosad av en massa räkningar och sånt...

Nä, nu har jag suttit uppe för länge. Ska kasta iväg ett godnattsms till älsklingen och sen krascha i sängen :) Nya c-uppsatstag imorgon!

1 kommentar:

  1. Det är en jättefin Kitty. När du kom förbi och visade den (var det igår eller idag?) var jag så yrvaken att jag inte såg den helt ordentligt. Bra jobbat iaf! Den är jättesöt!

    SvaraRadera