HÄR SKRIVER JAG OM VIRKNING, MIN FAMILJ OCH LIVET I ALLMÄNHET

fredag 19 november 2010

Fin dag idag :)

Jag har strax virkat klart socionomen. Det har blivit en detalj lite då och då, istället för all-nighter-pressande som jag vanligtvis brukar ägna mig åt. Mina händer är glada år detta :) Jag funderade länge på ett av tillbehören till socionomen. Jag blev riktigt nöjd över min idé och lösning. Nu är det bara lite hår som ska fästas på själva dockan, sen ska hon ges bort och efter det kommer bild :)

Idag var vi på ännu ett ultraljud. Vi var lite oroliga eftersom babyn inte rört på sig på ett tag och magen känts konstig och mjuk. Skönt att man har sån bra barnmorska som genast tog det på allvar och bokade in ul. Allt var som det skulle. Babyn ligger bara så till att hon inte kan röra sig. Helt ihopknövlad och insnärjd i sig själv :D Men detta var tydligen vanligt, så då är jag lugn igen. Bilden nedan mms:ade jag till bland andra min mor, som svarade: "Ja, det är ju tur att du alltid gillat aliens" :D Ja, nog ser hon knövlig och lite omänsklig ut allt, men så länge hon mår bra så får hon se ut precis som hon vill :) Min man har hela tiden sagt att babyn får se ut hur som helst bara den slipper hans näsa. Näsan på bilden vi fick idag är en KOPIA av hans näsa :D Jag tycker dock att det är en mycket fin näsa med mycket karaktär :)


Ihopknövlad baby, 29 v + 6 dgr :)



Magen för en vecka sedan


Sen så måste jag bara lägga in en till bild, på mina älsklingar:


Emil tvättar Iris :)

2 kommentarer:

  1. Oh vilken fin bild på livet i magen! Får mig att tänka tillbaka på när mina busungar också befann sig i magen =) Charmig näsa tycker iaf jag! ;)
    Jasså du vet att det blir en flicka?!

    Blir spännade att få se vad du hittat på med socionomen.

    Trevlig fredag!

    PS. De är ju för söta dina små ;)

    SvaraRadera
  2. åh, vilken fin mage, och skönt att allt är ok! Och så sött när katter tvättar varandra, det göra några av mina också, speciellt den ena, han skall tvätta mig också, mindre skönt förstås, men han är ju så kärvänlig....;O)
    Nu skall det bli spännande att se hur du tolkar hur man ser ut...

    SvaraRadera