HÄR SKRIVER JAG OM VIRKNING, MIN FAMILJ OCH LIVET I ALLMÄNHET

tisdag 21 december 2010

Skoltrött

Är äckligt omotiverad till allt som har med skolan att göra just nu. Vill bara tänka på och planerea inför babyn. Är ju så nära examen nu också, vilket gör att det känns extra segt. Som när man är riktigt kissnödig; ju närmare toan man kommer desto mer kissis känner man sig :P

Virkning ju däremot alltid roligt :D Har några projekt på gång just nu. Lite babykläder, som det går sakta men säkert framåt med. Sedan tre hemliga projekt :) Babydraken står ännu på vänt, men har inte haft råd med nytt garn. Dock hoppas jag att den hinner bli färdig innan slutet av januari, innan babyn kommer.

Nä, hur jävligt det än känns så ska jag väl fortsätta med examinationsuppgifterna nu. Fast först ska jag steka lite plättar så min älskling vaknar till. Han fyller 27 år idag och kommer inte att få några presenter av mig tyvärr (det där med skitekonomi igen...), men en plätt eller två känns ju som nåt i alla fall :)

2 kommentarer:

  1. Åh, jag tcker du gör det jättebra som ens klarar att plugga och vänta barn samtidigt!
    Men tänk vad skönt att kunna ha pluggandet klart tills barnet kommer! Då kan du ju njuta helhjärtat åt det lilla livet och släppa tankarna på pluggandet
    Första barnet är ju något alldeles speciellt =) Jag minns jag var helt uppslukad av allt som hade med bebisar att göra....köpte bebissaker, läste "vänta-barn-böcker", fundera på namn etc.
    Barn nr.2 gick graviditeten med en rasande fart för jag hade fullt upp både med jobb och barn nr. 1 som krävde sitt....Hann nästan inte njuta alls!

    Håller tummarna för att allt går bra för dig både med examen och det lilla livet.

    Och du! Behöver inte vara dyrbara gåvor...det är tanken som är dyrbar! Så "Plättar gjorda med kärlek och omtanke" är verkligen inte en dålig gåva!:)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Jag vet hur det känns, det där med skoltrötthet. Vill bara gråta när jag ens tänker på att öppna uppgiftsbeskrivningarna... Men det är nog bara att bita ihop. Tänk så skönt när det väl är avklarat och man slipper tänka på skolan igen!

    SvaraRadera