HÄR SKRIVER JAG OM VIRKNING, MIN FAMILJ OCH LIVET I ALLMÄNHET

lördag 4 september 2010

Bullen gräddas som den ska :)

Inte orkat blogga under sommaren. Ska väl förhoppningsvis bli bättre med den saken nu när skolan (YAY!!!) har börjat igen. Jag älskar att vara tillbaka i skolan! :)

Jag har ju en bulle i ugnen och i torsdags var vi på ultraljud. Vilken fantastisk upplevelse! Det verkar mest troligt vara en liten flicka därinne, som är beräknad till 4:e februari. Vi blev alltså tillbakaflyttade 6 dagar. Hon är dock så klart välkommen när helst hon önskar, bara hon överlever, så att säga :) Jag och min sambo har lite olika sätt att uttrycka oss vad gäller våra förhoppningar om vårt barns ankomst. Han säger "bara hon är frisk" medan jag säger "bara hon lever". Jag har alltid vetat att jag inte skulle klara av att avbryta en graviditet om det visade sig att något var "fel" med fostret. Om det ändå var livsdugligt vill säga. Jag vet att min sambo naturligtvis inte heller skulle älska barnet mindre om hon hade några "defekter", men det är nog åtminstone viktigare för honom än för mig att barnet är friskt.

Ultraljudsundersökningen var brutal. Barnmorskan puttade som fan i magen så att det efteråt kändes som att jag blivit misshandlad :D Men vår lilla baby vill inte gärna visa ansiktet utan höll hela tiden händerna för. Det blev dock ett foto där barnmorskan lyckades putta bort ena armen så att man ser lite grann i alla fall :)



Baby Zelda 17 veckor + 5 dagar


I övrigt så är vi äntligen inflyttade i nya lägenheten. Det var en jobbig flytt, speciellt eftersom jag har foglossning och riktigt ont hela tiden. Dock kunde jag ju ändå inte låta bli att göra min del av bärandet och så. Jag avskyr att känna mig klen och oduglig :( Straffet kom naturligtvis efteråt med jävliga smärtor. Men nu ska jag sköta mig så att det inte blir värre i alla fall :)



Emil och Iris kontrollerade noga packningen i gamla lägenheten :)


Det känns otroligt skönt att äntligen bo i en normalstor lägenhet. Det kommer att blir jättefint här när vi väl packat upp och fått bort alla kartonger och skit. Jag har till och med en egen hörna i sovrummet, med ett skrivbord där jag kan sitta och plugga (och blogga...). Dessutom till en underbar utsikt över skogen utanför. Bara nyss satt jag och tittade på vad jag trodde var två jättestora stenar i skogsbrynet. Jävlar i mig vad förvånad jag blev när de skuttade iväg. Det var två harar. Jag visste att harar kan vara väldigt stora, men de här var något i särklass. Det var synd att inte Emil och Iris satt i fönstret och kollade. Deras reaktion på monsterhararna hade varit väl värd att se :D

1 kommentar:

  1. Ultraljud är verkligen en häftig upplevelse!!
    kul med en liten tös :D.
    våran lilla ville inte heller riktigt visa upp sig så vi vet inte helt 100 om det är en tös :) det är dock vanligare att dom tror att det är en flicka och att det sedan visar sig vara en pojke än tvärt om:).

    Jag hatar också att känna mig liten och hjälplös så jag gör precis som du kämpar på och sedan får man sitt straff för det :) tack gode gud för alvedon:D!!

    hörde att ni köpt vagn, vad blev det:D?

    jo det är ju faktiskt tur att kroppen är funtad så att den prioriterar bäbisen men jag tycker att det är lite nära inpå för skulle hon födas kommer hon ju bli smittad och det känns inte så kul :/ men jag blir nog frisk innan...trotts allt 18 dagar kvar till BF.

    haha ja det där med magen efter förlossningen är verkligen inte kul, kämpade som tusan för att kunna acceptera min kropp efter jag fick dogge...det blir så stora förändringar!! kände mig mycket bättre när jag gick ner lite i vikt eftersom jag gick upp så mycket med honom. men så här i efterhand så tror jag att jag hade uppskattat en gördel då för man har ju typ inga magmuskler och magen är uttänjd och när man promenerar känns det som att allt åker omkring där inne så jag tror det kan vara skönt med en gördel :).
    kan tippsa om att dom verkar ha bra på lindex i stan :).

    nu ska jag vräka i mig lite äppelpaj och kolla på film :) ha en bra lördag!!

    kram!!

    SvaraRadera