HÄR SKRIVER JAG OM VIRKNING, MIN FAMILJ OCH LIVET I ALLMÄNHET

lördag 22 januari 2011

Det närmar sig

Nu är det verkligen nära tills jag får träffa min älskade baby! På onsdag, om allt går väl. Saker och ting hemma är typ helt fixade inför ankomsten, vilket känns skönt. Enda jag har kvar att göra som är nödvändigt, är att hyra ett babyskydd från NTF, så att vi kan frakta hem älsklingen från BB :)

Den 14 januari blev jag äntligen socionom på riktigt. Det var en fin examensceremoni och jag kände mig stolt och nöjd över att ha gått klart utbildningen. Däremot blev det ingen examenssittning för mig på onsdagen innan. Fick nämligen besök av vinterkräksjukan på måndagen... Jävla påfund alltså. Men så blir det ibland. Det är verkligen nåt jag lärt mig under denna höst och vinter, att saker ofta inte blir som man tänkt sig. Bra läxa för mig med mitt kontrollbehov ;)

Hade en underbar dag och kväll igår. Fick först besök av en gammal barndomsvän, som också är gravid. Så jag fick pluddra på ordentligt om graviditet och babysar och sånt :D På kvällen träffade jag sötnosarna Gunilla och Faten. Vi åt buffé på en en restaurang och bara hade det mys. Gunilla, sötaste finaste gullet, gav oss helt otroligt vackra armband i examenspresent. Det var tre likadana men med olika färger. Jag fick med gröna pärlor, Faten med beiga (tror jag det var...) och Gunilla hade skaffat rosa till sig själv. Så klart tycker jag att mitt är vackrast! :D Dessutom står ordet "Friendship" ingraverat på en länk. Hur fint som helst <3 Idag vaknade jag och kände mig glad och lycklig. Jag känner att jag har gjort allt jag kunnat för stunden vad gäller praktiska och ekonomiska saker, så nu ska jag bara luta mig tillbaka och ha en mysig helg med min älskade familj. Slänger in ett foto nedan på när Emil och Iris inspekterade åkpåsen jag sydde till barnvagnen för ett tag sen :)


Iris ser så rolig ut med sina "lazer eyes" :D

Hoppas att alla ni andra också får en fin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar