HÄR SKRIVER JAG OM VIRKNING, MIN FAMILJ OCH LIVET I ALLMÄNHET

måndag 18 oktober 2010

Virkprojekt i höst

Det känns höstigt (för-vintrigt) och grått. Då vill jag gärna gräva ner mig i soffan tillsammans med katterna och något roligt virkprojekt.



Iris tittar ut över bostadsområdet den första snödagen för säsongen :)


Håller just nu på att virka en drake till den kommande babyn. Jag tror att den blir fin. Beställde receptet från Amigurumi Artist, som är extremt skicklig. Dessutom laddar jag draken med positiva affirmationer i varje maska (flum flum jag vet...) :) Sedan har jag virkat en babyvante, den andra ska påbörjas strax. Jag är inte så barnerfaren dock märktes det. När jag började virka vanten så körde jag på ett bra tag tills jag upptäckte att storleken nog var liiite fel. Den varianten som skulle ha blivit då hade nog vår dotter kunnat använda ungefär när hon blir fjorton :D Men sen hittade jag ett vantrecept som jag kunde använda för cirkastorlek. Vissa saker ska jag nog inte virka helt på frihand ännu, så att säga... Om det blir garn över kommer jag även att virka en matchande mössa. Bilder kommer sen.

I övrigt är jag rätt dålig på att fullfölja projekt. Den där monsterstora sjalen som jag påbörjade för länge sedan har inte blivit större alls. Och en boll som jag höll på att virka led offer för min otålighet och är fortfarande bara halv. Jag har hemskt svårt att göra färdigt saker som bara är för min egen skull. Däremot gör jag alltid färdigt när det är till någon annan. Jag får helt enkelt hålla mig till presenter.

Nu ska jag fortsätta plugga. Är trött och sur idag, men det ska nog gå ändå. Jag fick en massa kärleksfull uppmärksamhet från min man, från babyn i magen samt från Emil och Iris (alla verkar förstå vad jag behöver när jag är ledsen), så livet är rätt fint ändå :) Kul var också att min man för första gången kände babyns rörelser. Hon har annars en förmåga att bli helt orörlig så fort man lägger en hand på magen.

Nedan en bild på Iris som hjälper mig med juridikuppgifterna samtidigt som hon bondar med babyn genom att ligga på min mage och kurra :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar